tisdag 27 september 2011

Jag är på banan igen

Då är jag åter på banan igen;)

Igår blev det mer en skön promenad än en Power walk. Men jag gick iaf. Idag var jag bara tvungen att prova springa. Vi har en slinga precis i närheten där vi bor. Den är knappt 1km lång. Jag hade tänkt ta mig runt 4 varv. Efter att ha gått två varv i riktigt rask takt tyckte jag att kände mig förvånansvårt fräsh och pigg i benen så jag bestämde mig för att prova springa (Jag har inte sprungit sen innan jag fick mitt första barn för drýgt 3 år sen). Jag joggade väldigt långsamt men fick ändå upp flåset rejält. Efter ett varv joggandes avslutade jag med att promenra det sista i hyfsat rask takt igen.

Jag måste säga att det kändes riktigt bra! Jag var rädd för att det skulle göra ont både här och var och att jag inte skulle orka springa hela varvet. (det gjorde jag nog egentligen inte, sista biten gick på envishet). Det svåraste var att heltiden komma ihåg att tänka på "knipet". Men som sagt allt kändes riktigt bra och jag kommer att fortsätta att springa någon gång i veckan, små, små sträckor i början.

Som lite motivation har jag fått nya träningskläder. En funktionströja och ett par tights. Kände mig så sportig när jag lämnade på dagis idag. Nu lite styrka och sen duschen...

1 kommentar:

  1. Hittade din blogg av en slump! Jag är nybliven tvåbarnsmamma så hit tittar jag in igen! Jag tränar och jobbar som instruktör så med andra ord försöker jag kombinera träningsliv och familjeliv så gott det går!

    SvaraRadera