torsdag 22 september 2011

Mina mål

Jag har försökt tänka ut vad jag vill uppnå med detta. Varför gör jag detta? För vems skull? Hur mycke? hur länge osv. Jag gör detta endast för min egen skull. Jag känner mig inte bekväm i min kropp i dagsläget, min kropp passar helt enkelt inte min personlighet. Jag kommer verkligen ge järnet och röra på mig så mycket det går fram till jul. Då hoppas jag innerligt att jag inte kan sluta så att jag fortsätter av bara farten.

Jag skrev i mitt första inlägg att jag inte nödvändigtvis behövde gå ner i vikt. Men när jag senare på kvällen satt och tittade igenom gamla bilder, gamla dagboksinlägg osv så insåg jag att jag faktiskt mådde så mycket bättre när jag var ett antal kilo lättare. Så jo, jag vill gå ner några kilo också. Men först och främst tighta till kroppen jag har.

För att detta skall lyckas så har jag satt upp några konkreta mål. Jag är varken personligtränare eller dietist så jag vet egentligen inte om målen är realistiska. Men något jag vet är att jag är envis som synden. Vill jag något så ger jag järnet och det brukar ge bra utdelning.

Här kommer mina mål:

* På julafton skall jagkunna springa 5 km utan att stanna

* Jag skall ha genomfört MINST 8 powerwalks i veckan

* Jag skall ha genomfört minst 3 styrkepassi veckan
(dessa styrkepassen görs hemma, skriver mer om det sen)

* Jag skall ha gått ner 6kg

* Jag skall kunna göra dubblt så många armhävningar då som nu och stå i "plankan" dubbelt så länge

Jag tänker även ge mig själv en belöning för varje klarat mål. Alla belöningar har jag dock inte tänkt ut ännu. Men självklart blir det en storshopping när kilona har försvunnit!!!

1 kommentar:

  1. Låter som vettiga mål. Detta kommer du klara super. Jag känner din motivation genom skärmen. Om det är ok kommer jag länka till detta inlägg i dagarna??

    Saratilling.se

    SvaraRadera