tisdag 20 september 2011

Lite svammel såhär i början


Det här är dagsformen.  När bilden togs var jag inte alls bekväm i att visa upp mig i bikini.Bilden är tagen i början av augusti och sen dess har inte hänt ett smack med kropen. Men åandra sidan har jag inte rört på mig och bara ätit en massa gott. Men det kan jag väl tycka är ok, nu har jag unnat mig et antal "mamma-månader". Jag har levt i min bebis-bubbla i snart 6 månader. Jag har fikat och promenerat, men promenaderna har varit i sådär lagom slött tempo. Det är slut med detta nu. Nu ska jag svettas, här skall promeneras så svetten droppar, här skall springas och här skall tränas en hel del styrka hemma och även en del pilates.

From igår måndagen den 19 september och fram till jul skall jag ge min kropp en riktig match. Jag vill se hur mycke jag kan pressa mig själv, hur mycke jag kan förändra min kropp utan att ens sätta min fot på ett gym. Att gå till ett gym känns i dagsläget så avlägset, jag har inte tid (skyller jag på iaf) och det är inget alls som tilltalar mig.

Jag kommer inte att "mixtra" med maten. Kommer inte att stryka någon speciell maträtt eller sluta äta godis och annat gott. Jag kommer att dra ner på mitt cocacola intag. Jag kommer försöka äta mer regelbundet än vad jag gör idag och framförallt äta MER. Idag hoppar jag gärna över frukosten, dricker en kopp kaffe för att orka, hoppar över lunchen för att jag inte orkar laga något, slänger i mig en macka vid halv tre för då är jag vråååålhungrig. Sen äter jag som en häst vid 17-tiden när vi äter middag tillsammans. Och såklart en massa småätande på kvällen.

Mitt mål är inte att gå ner massvis i vikt. Mitt mål är att tighta tillmin kropp. Och att få upp konditionen. Som det är just nu så flåsar jag när jag dragit barnvagnen upp för trappan till vår lägenhet. Jag vill kunna springa minst 5 km utan att stanna och hålla på att dö.

Detta blev ett ganska rörigt inlägg. Jag kommr under veckan som går strukturera upp allt lite mer. Skriva lite vad jag har gjort under veckan, sätta upp tydligare mål och delmål mm.

Bloggen är mest till för min egen del, att förhoppningsvis kunna se en skillnad om ett par veckor, men också att få gå in och skriva varje dag om vad jag har gjort för att nå mitt mål, en sporre till mig själv. Men givetvis, kan jag inspirera någon annan på vägen blir jag bara glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar