lördag 24 september 2011

Lördag hela dagen

Dagens mage efter en gooood köttgryta och ½ glas vin igår. Och såklart efterätt, konstigt nog var jag varken sugen på godis eller cocacola. Jag som annars är en riktig sucker för allt sött och socker.

Dagens första PW var avklarad väldigt tidigt. Minstingen vaknade innan 06 och vi var minsann nästan ensamma på Willys klockan 07, konstigt?! Vi köpte med oss frullebullar till Andy. Jag fick ägg, avocado, keso och ½ fralla. (Jag är glutenintollerant så mina bullar är minsann inte så goda). Jag pinnade på riktigt bra på vägen hem och var totalt genomsvettig, härligt! Dock är det INTE härligt när jag inte har någon funktionströja, så fort jag blir svettig blir ju tröjan blöt och KALL! Det blir nog till att åka till stan i morron, jag kan minsann inte vänta tills jag varit i Ullared, är ju två veckor till. Tänk själv det är MINST 18 PW`s till.

Om ett par timmar åker jag ut på landet. Resten av familjen är redan där. Vi skall "passa" svärmors hus och hund över helgen. Tyvärr är hunden gammal och kommer nog inte vilja följa med på mina raska promenader, men det stoppar inte mig! Naturen där ute är ljuvlig.

TIPS TIPS TIPS TIPS
Måste bara tipsa om hur man kan vara väldigt tidseffektiv, det är väl alla småbarnsmammors önskan att vara effektiva?! Igår när minstingen skulle sova, la jag honom som vanligt i vagnen för att dra den några vändor över tröskeln till vardagsrummet. Samtidigt så passade jag på att göra utfall/knäböj...kallas det vad du vill ;) Tog ett långt steg framåt, ner med ena knäet nästan ända ner i golvet och upp igen och sedan nästan ben. Det kändes i mina otränade ben kan jag säga. Och somnade minstingen? Nä, han låg i vagnen och flinade åt sin mamma som blev rödare och rödare i ansiktet. Så egentligen var det kanske inte så tidsbesparande...hmmm;)

Nu skall jag jobba lite. Skall göra en håruppsättning och en sminkning på en tjej som skall på bal ikväll. Så underbart med lite "egetid" att få göra något som JAG tycker är skoj!

Ha en skön lördag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar