fredag 14 oktober 2011

Den svenka avundsjukan

Men Jessica, du kommer aaaaldrig att klara detta!!!!
Varför skulle jag INTE klara det? Tror du/ni verkligen att jag blir mindre taggad av att veta att ni tror att jag inte klara det?!

Ta inte i för mycke så du skadar dig eller bli trött på det. Då kommer det bara sluta med att du blir ännu tjockare.
För det första så är jag INTE tjock nu, så ÄNNU tjockare kan jag inte bli! För det andra så känner jag min kropp bra sen jag dansade på elitnivå, jag gör aldrig mer än vad som KÄNNS som max och då har man ALLTID mer att ge egentligen!

Tycker du inte att du försummar dina barn när du håller på såhär?
Ge mig 40 minuter om dagen så ger jag dom 23 timmar och 20 minuter. För det tar inte mycke länre tid än 40 minuter om dagen. Jag tillsammans med många andra mammor har insett att egentid gör dig till en bättre mamma. Dessutom så följer barnen, iaf minstingen med på 99% av mina promenader. Stora älskar när jag spelar musk hemma och gör mina stryrkepass. Hon hjälper mer än gärna till att räkna osv. Så att egentligen kalla det egentid kanske är att ta i =) Men jag gör något för min egen skull.

Du är inte 18 längre och behöver inte se ut så heller! Du har fått två barn, låt det synas!
Nä att jag inte är 18 år vet jag, jag får ju handla på systemet ;) Och att jag har fått två barn vet jag också. Välkommen hem till mig så skall ni få se hur mycket det syns. Prylar överallt, kladd överallt, vagn, gåstol, bilstol, babysitter, hela mitt hem är invaderat. Men behöver det nödvändigtvis synas på min kropp också?! Nä jag kommer kanske aldrig mer se ut som när jagvar 18 år. Men det är faktiskt inte det jag vill. Jag vill vara en pigg och frisk mamma med en stark kropp.

Se bara till så att din stora tjej (3½år) inte får helt fel kroppsideal.
Jag bantar INTE!!! Jag stärker min kropp och min motion, det om nått är väl sunt?! Jag skulle ALDRIG påtala inför min stora tjej att jag tycker magen är lite fläskigare än vad jag önskar. Jag är väldigt mån om att hon skall veta att hon är fin som hon är och duger perfekt!!!

Att folk inte bara kan vara glad för min skull?!?! Jag har tagit tag i något som jag länge gått och klagat på men sen bara ignorerat. Nu har jag som sagt tagit tag i detta, i min kropp, i mitt liv och jag mår så otroligt mycke bättre. Jag känner mig redan starkare, jag märker skillnad i midjan på mina jeans och jag blir så peppad av min älskade make. Kan vi inte bara vara glada för varandras skull!!!

Nu ska jag inte klaga mer!

Lägenheten är sådär underbart Jessica-pedantiskt-skinande-fredags-ren och jag bara njuuuter av känslan. Minstingen sover på balkongn sen 1½ timme tillbaka. Storan sitter och tittar på Nalle Puh. Jag filar det sista på nästa veckas upplägg. Visar det absolut senast söndag. Har googlat, surfat och haft mig för att pussla ihopa något riktigt bra och jag känner migganska så nöjd. Nu skall jag prova några nya övningar för magen och armarna, köra ett mini konditionspass här hemma och sen skall vi ut på PW och köpa fredagsmys.PW med två barn, en i vagne och en på ståbräda är minsann inte fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar