torsdag 13 oktober 2011

Underbara sol

Solen lyser och luften är frisk. Hur underbart är inte det?!
Jag har redan hunnit med en PW idag, fick gjort lite ärende på vägen. Perfekt för en småbarnsmamma som har ont om tid.För förutom att jag skriver här och promenerar så pluggar jag 100% på lärarhögskolan i Malmö, jobbar extra som hudvårdskonsulent, är hemma med min minsta och sköter markservicen;) Så det är en hel del som skall hinnas med.

Idag fick jag dessutom in lite "vardagsmotion". Jag satte igång och pusta fönster, jisses vad dettar på mina icke-muskulösa armar, men det är ju bra det. Dock kunde jag bara putsa på ena sidan av lägenheten, på andra ligger solen fortfarande på. Denna underbara sol som gör mig på såååååå gott humör. Fast nu önskar jag nästan att den skulle gå ner så jag kunde putsa de andra fönstren också. Ikväll väntarettstyrkepass. har några nya övningar som jag googlat fram och skall testa. Återkommer med detta vid senare tillfälle.

Jag hoppas på en runda i spåret ikväll där jag kan utmana mig själv lite och se hur långt jag orkar springa (utan vagnen) Detta beror dock på hur dags maken behagar komma hem från jobb ;) Jag är galet mörkrädd och skulle inte ge mig ut ensam och springa i spåret om jag så fick betalt när detvar mörkt.

Nu dags för välrdens godaste lunch, jo, du läste rätt, jag skall äta lunch. Hejja mig!!! Kokt ägg och matjesill. Såååå gott, inte en aning om hur nyttigt det egentligen är, men det stuntar jag i för det är goooott!!!

Fick några frågor i kommentarsfälet så jag passar på att svara på dom här också. Först vill jag tacka för komplimangen om att jag är duktig=) Jag gör så gott jag kan och känner mig faktiskt piggar sen jag började vara "duktig". Jag ammar inte min lille kille alls längre. Ammade honom helt till någon dag innan han blev tre månader och sedan delammade jag honom till han vara fyra månader. Han är nu knappt sju månader. Den 28/10 är han sju månader.
Jag har egentligen ingenting kvar av kilona från graviditeten, gick upp sammanlagt 18 kg och gick ner dom igen på bara några veckor. Men jag har några kilo sen innan som jag vill bli av med och tighta till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar