måndag 17 oktober 2011

Prioriteringar

Idag har det gått i ett. Fixa barnen, fixa frukost, ha lunchgäster, playdate, affären, posten, mellisgäster, fixa middag...ja du känner kanske igen det?! Så när jag ÄNTLIGEN fick 40 minuter som var MINA, då prioriterade jag att ge mig ut i spåret istället för att lägga ut min vecka här. Sån är jag prioriterar mig själv, och gissa hur stolt jag är över att jag börjat göra det?!?!

Och stolt är väl bara förnamnet. Jag har som sagt varit ute i spåret idag igen. Drygt 2,7 km. Jag känner mig grym! Stark, pigg och frisk! En prestation för att vara mig! Gick inte en meter, joggade, joggade och joggade. När jag kom hem fortsatte småbarnskaoset. Maken och jag möttes i hallen innan det var hans tur att åka och spela fotboll. Så jag sitter fortfarande i min underbara svettiga jogging-outfit.

Kom på när jag satt som skönast i soffan att jag faktiskt glömt sträcka ut musklerna efter joggingen idag. Hur kul kommer det vara i morron...suck. Men träningsvärk botas väl med träning? Och i morron är det dags för nytt styrkepass. Jagvet inte riktigt hur jag skalls kriva ut mina pass här. Jag kan inga termer om vad övningarna heter och är halvkass på att förklara. Men kommer göra så gott jag kan. Detta kommer i morron eller på onsdag.Jag tänker inte lova för mycke...

Veckans planering kommer här:

Måndag: ÄTA frukost (detta har jag fortfarande svårt för) Idag blev det kaffe och skorpa. Bättre kan jag! Jogga stora slingan här hemma. CHEK!!!

Tisdag: Styrkepass på morronen. Äta frukost efter detta och se om det är lättare då. PW på kvällen.

Onsdag: FRUKOST!!! PW efter lämning på dagis. Jogga efter maken kommit hem från jobb.

Torsdag: FRUKOST, styrka när storan är på dagis. PW på eftermiddagen/kvällen

Fredag: FRUKOST, styrka och PW

Lördag: Jogga på morronen. Sen underbar brunch. (Jag låter mig själv "slippa" frukosten, för tyvärr är det fortfarande så det känns)

Söndag: Styrkepass innan frukosten och PW under dagen när tid ges, elles så TAR jag mig tid!!!!

Någon som har bra tips på frukost som är lätt att äta. Eller ännu hellre som går att drickas? Jag vill ju verkligen få i mig nått på morgonen förutom kaffe. Men maten växer i munnen på mig innan kl 10.

2 kommentarer:

  1. Yoghurt med bär och linfrön tkt jag e gott
    och lätt atr få i sig.
    Nån god proteindrink kanske?
    Kan rek. 2 goda smoothies:
    Lättvanilj yoghurt med upptinade jordgubbar
    å banan eller upptinade jordgubbar med apelsin
    juice å lite mango.
    Kram

    SvaraRadera
  2. BRA JOBBAT!!!!

    Kul att se hur bra du kämpar på. Tyvärr var inte intresset så stort för länklistan så hoppar det, men kommer så klart följa din resa =)

    Smoothie är ju absolut bäst. Det behöver inte vara svårare än

    en burk kesella light
    frusna blandade bär
    några matskedar fun light (eller sukrin)
    Mixa och drick. MUMS!

    Eller proteinkrän kanske

    28 gram whey-80 choklad blandat med lite vatten som får stå ett tag som sen blir som en kräm

    Tyvärr kan man inte kommentera hos dig utan ett bloggerkonto

    http://Saratilling.se

    SvaraRadera